بانک ها آماده مصادره دارایی های شرکت های نفت شیل آمریکا می شوند

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، بانک های آمریکا آماده می شوند دارایی های شرکت های نفت شیل را که قادر به پرداخت بدهی های سنگین خود نیستند، مصادر کرده و ضرر و زیانشان را محدود کنند.

بانک ها آماده مصادره دارایی های شرکت های نفت شیل آمریکا می شوند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری وبلاگ رشد آرمان به نقل از رویترز، منابع آگاه به رویترز اظهار کرده اند که بانکهای جی پی مورگان چیس اند کو، ولز فارگو اند کو، بانک امریکا کورپ و سیتی گورپ هر یک سرگرم تاسیس شرکتهای مستقل هستند تا کنترل داراییهای نفت و گازی که مصادره می کنند را به آنها بسپارند. همچنین این بانک ها به دنبال استخدام مدیرانی هستند که تجربه مدیریت این دارایی ها را دارند.

شرکت های نفت شیل آمریکا به شدت به وام ها متکی بودند و اکنون که تقاضا برای نفت به شدت افت کرده و قیمتها سقوط کرده اند و شانس بسکمک از آنها را برای دوام آوردن به صفر تقلیل داده است، با بدترین شرایط ممکن روبرو شده اند و حتی توافق اخیر تولیدکنندگان گروه اوپک پلاس برای کاهش چشمگیر تولید نفت نمی تواند به نجات آنها کمک کند.

این شرایط با توجه به این حقیقت که چاه های جدید بازدهی کمتر از حد انتظاری خواهند داشت، تشدید شده است. بانک ها برای دادن وام های بیشتر به صنعت نفت شیل چند ماه پیش از این که اوضاع وخامت بیشتری پیدا کند، محتاط شده بودند. اکنون بازپرداخت بیش از 200 میلیارد دلار بدهی که شرکت های نفت شیل با دارایی هایشان ضمانت کرده اند، خارج از توان آن ها است و بسکمک از این شرکت ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

چندین بازیگر بزرگ در میادین نفت شیل آمریکا مشاوران بدهی را استخدام کردهاند که شامل شرکتهای چساپیک انرژی، دنبری ریسورسز و کالون پترولیوم است. در این بین شرکت وایتینگ پترولیوم نخستین شرکت نفتی بوده که با اشاره به رکود شدید، خواستار حمایت دولت در برابر ورشکستگی شده است. سایر شرکتهای نفتی از جمله ابرغولها به کاهش هزینه و بودجه پرداخته و از شرکتهای خدمات میدان نفتی تخفیفهای چشمگیر برای خدماتشان درخواست کردهاند.

بر اساس گزارش رویترز، خبر توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید 10 میلیون بشکه در روز در دو ماه آینده تاثیر چندانی روی قیمت ها نداشت و وست تگزاس اینترمدیت پنج شنبه گذشته که آخرین روز فعالیت بازار بود، با بیش از 9 درصد کاهش به 22 دلار و 76 سنت در هر بشکه رسید. برخی از تحلیلگران بر این باورند که کاهش مذکور کافی نخواهد بود و همه کشورها در این گروه با این کاهش همراهی نمی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "بانک ها آماده مصادره دارایی های شرکت های نفت شیل آمریکا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک ها آماده مصادره دارایی های شرکت های نفت شیل آمریکا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید